Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven.

Generelt
Priser
Minstebestilling
Betaling
Levering og frakt
Sporing
Kundeopplysninger
Angrerett
Reklamasjon

Generelt

Meretes Quilteloft AS reserverer seg for eventuelle feil i artikkelinformasjonen og forbeholder oss retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet.
Jeg tar forbehold om at varer kan bli utsolgt.

Kan jeg ikke levere i henhold til din bestilling, forbeholder jeg meg retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Beskjed om dette blir gitt pr e-post.
Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpevilkår og samtykker til at navn og emailadresse registreres i Meretes Quilteloft ASs kunderegister.

Priser

Alle priser er inkludert norsk merverdiavgift.

Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling.

Alle priser er oppgitt i norske kroner, men eksklusiv porto.

Minstebestilling

Minstemål for sending er totalt 50 cm, mens minste kutt er 30 cm.

Total fakturasum inkludert porto og ekspedisjon vil stå spesifisert i ”Handlekurven”.

Betaling

Det tilbys også betaling gjennom Bambora og Klarna sine løsninger. Her kan man betale med VISA, Mastercard, Faktura, delbetaling eller VIPPS. Kortet blir belastet umiddelbart ved kjøp.

Frakt og Levering

Varekjøp er for tiden kun mulig til postadresser i Norge.
Jeg sender med Posten, da får du enten brev i postkasse eller småpakke/pakke til nærmeste postkontor/post i butikk.
Jeg vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid,
vil jeg sende det jeg har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending.

Porto beregnes etter vekt og størrelse. Maks porto pris er 110kr.

Brevpost
Bestillinger opp til 2kg leveres som brevpost (A-post) eller småpakke.
Meretes Quilteloft AS gir ingen garanti eller erstatning for eventuelle varer som måtte komme bort i postgangen eller på noen måte skulle bli skadet.

Postens servicepakke:
Bestillinger over 2kg sendes som norgespakke.
Hentes på ditt postkontor. Pakken kan spores via Posten sine sider og inkluderer postens garantier og forsikringer mot tap/skade.

Ved uavhentede pakker:

Når servicepakken ankommer ditt postkontor blir det utsendt en melding fra Posten om hvor kunden kan hente pakken.
Etter 7 dager vil Posten sende ut en påminnelse om pakken ikke er hentet. Pakken vil bli liggende totalt i 14 dager før den vil bli returnert til oss.
Om pakken i ettertid ønskes sendt vil portogebyr påløpe på nytt.

Leveringstid

Forventet leveringstid er 7 dager etter bestilling. Dette er gitt at varen er på lager. Om varen ikke er på lager vil du bli kontaktet for leveringstid, da dette varierer hos leverandør.

Sporing

Når varene er klargjort for utsendelse fra mitt lager, sender jeg en leveringsbekreftelse på e-post-adressen kunden har oppgitt.
Det vil så gå noe tid før pakken er sporbar. Bestillinger som er gjort med Postens Servicepakke kan spores på Posten sine sider eller via telefon 04004.  Gjelder post over 2 kg.

Kundeopplysninger

For å kunne handle hos Meretes Quilteloft AS, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen.
Dersom jeg ikke får din e-postadresse, kan jeg ikke sende noen ordrebekreftelse, og jeg kan heller ikke informere deg om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.
Hver gang du bestiller fra Meretes Quilteloft AS, bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige.

Kundeopplysningene du registrerer hos Meretes Quilteloft AS benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig.
Jeg garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål.
Meretes Quilteloft AS selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.

Angrerett/-frist

For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerett-loven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen.
Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos meg, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert.
Varen som returneres må være i vesentlig samme stand som da du mottok den.

Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra meg, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til merete@sy.no
Husk å oppgi ditt navn og ordrenummeret som står i ordrebekreftelsen du har fått på e-post.

Dersom du ønsker å heve kjøpet av varer du allerede har mottatt, må du sende dem tilbake til meg.
Som vedlegg til vareleveringen finnes det et angrerettskjema som du i så fall må fylle ut og legge ved varene du returnerer til meg.
På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til.
Etter Angrerettloven skal returkostnadene bæres av forbrukeren.
Så snart jeg har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til det kredittkortet du benyttet ved bestilling.

Ved spørsmål knyttet til angreretten kan du kontakte oss på merete@sy.no
Husk å oppgi fakturanummer!

Oppklippte metervarer tas dessverre ikke i retur – i henhold til § 22 første ledd bokstav e.

Reklamasjon

Hvis en vare fra meg skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.
Jeg anbefaler at reklamasjonen sendes skriftlig, for eksempel som e-post til merete@sy.no

Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak.
Jeg vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner i løpet av tre dager.
Dersom varen må sendes i retur refunderer jeg portoutgiftene.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Selina Olsen.

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.